شنبه 15 اردیبهشت 1403

در اولین دیدار عمومی موسسات مردم نهاد با مدیرعامل و معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون در محیطی صمیمی به ارائه گزارش عملکرد و بیان مشکلات پرداختند .

دکتر پاکدل مدیرکل انتقال خون گیلان ضمن خیر مقدم و ارائه گزارش به فعالیت سه موسسه اشاره کرد و در ادامه دکتر گیتی ایزدی پور رئیس دفتر برنامه ریزی ، نگهداری و جذب اهداکنندگان به بیان عملکرد و معرفی موسسات مردم نهاد پرداخت.

دکتر ایزدی پور فعالیت سه موسسه مردم نهاد " گیل یاران ، حامیان اهدای خون و پلاکت " ، " اهدای خون و سلامت " و انجمن انتقال خون دانشجویی "  " در استان گیلان تشریح کرد و گفت: سه موسسه حول محور فرهنگ سازی اهدای خون ، حمایت و تشویق اهداکننده ، ساخت محتوا در فضای مجازی و ارتباط هر چه بیشتر نهادها ، ارگانها و ادارات فعالیت و انتقال خون استان را همراهی کردند. 

در ادامه این مراسم حمیدرضا رحیم زاده مدیر عامل موسسه گیل یاران اهدای خون از حضور مدیر جوان و پرتلاش در انتقال خون گیلان و از تجهیز ، خرید و حضور یک اتوبوس تشکر و قدردانی کرد و به تشریح فعالیت سه ساله موسسه حول محور تجلیل از اهداکنندگان ، پرسنل انتقال خون و مصرف کنندگان خون پرداخت و افزود : در اتاق فکر موسسه برای توسعه فرهنگ سازی اهدای خون نگاه فراگیر برای تمام اقشار جامعه وجود دارد و مدنظر در تمام ایام به یاد بیماران و مصرف کنندگان خون باشیم .

وی به حضور همه طیف های اجتماعی در هیئت ریئسه اشاره کرد و گفت : در موسسه از هنرمند ، ورزشی ، خادمین رضوی ، بازاری ، فعال رسانه و مجموعه دار بهرمند هستیم و امیدواریم مفید واقع شود .

در ادامه سکه یادبود سفیران اهدای خون ، تندیس " یلدا برای همه ۱۴۰۰ " جهت ارائه در موزه سازمان تقدیم دکتر جمالی مدیرعامل سازمان شد .

همچنین دو تابلو فرش متبرک حرم رضوی به مناسبت عید غدیر هم به مدیرعامل و معاونت اجتماعی اهدا گردید.

در ادامه نشست محمدجواد یوسف زاده مدیر عامل موسسه اهدای خون و سلامت هم به بیان عملکرد موسسه در ارتباط با ادارات ، نهادها و ارگانها پرداخت و افزود : در این موسسه از وجود انسانهای فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ و رسانه بهره مند شدیم و دیدار و ارتباط با نهادها ، ادارات و ارگانها در دستور کار است و بیش از ۱۳۰ دیدار و ۷۰ تفاهم نامه منعقد شده است .

در ادامه اعضا موسسه از تلاشهای اداره کل انتقال خون تشکر و قدردانی نمودند و لزوم توجه بیشتر به گیلان را خواستار شدند.
در پایان دیدار دکتر جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون از فعالیت سه موسسه مردم نهاد در گیلان ابراز خرسندی کرد و افزود : حضور سه موسسه در استان که همسو و در راستای سازمان گام بر می دارند مهم و قابل الگوبرداری است و باید این فعالیتها به صورت گزارش در اختیار سایر استانها قرار بگیرد تا استفاده شود.
 مدیرعامل سازمان با اشاره به اینکه لطف خدا شامل حال شما شده تا بتوانید در این عرصه خدمت نمائید ، گفت : معتقدم اهدای خون را با هیچ ارزشی نمی توان مقایسه کرد و باید راهکاری برای ارج نهادن به این ایثار بیابیم.

وی به اهدای سکه هم اشاره کرد و گفت : این راهکار و سایر برنامه های انجام شده در گیلان می توان با همراهی گیلان در سطح کشوری برگزار شود .

دکتر جمالی به وضعیت مطلوب اهدای خون در کشور اشاره کرد و گفت : هرچند روند مطلوبی را طی می کنیم اما نباید قانع بود ، باید از وجود ارزشمند بانوان و نسل جوان بهره مند شویم و رسالت موسسات مردم نهاد در این زمینه بیشتر خواهد بود .
 
 
 




 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna